gototopgototop

Servis

Bazar

E-shop

Postřehy Františka Buchala z dvacetileté závodní kariéry Radomila Rouse.

Roky 1994 a 1995 mohu glosovat pouze z dostupných materiálů a svého archivu. Závodů jsem se zúčastňoval jako divák, ale Radek v té době pro mě byl jeden z mnoha. Od r.1996 už jsou to mé vlastní postřehy, přímo z týmu, kterého jsem byl členem až do jeho konce r.2013.

 

1994

První starty v MMČR s Hondou 600 ve třídě supersport. Poprvé v Brně – upadl, pak ještě v Mostě 22. a znovu v Brně 26. Na body sice nedosáhl, ale byl tam. V konečné tabulce je uveden na 46.místě z 52 startujících.


1995

Po odjetí tří závodů se SSP: Brno TH, CB – 15., Mo – 14. získává 3 mistrovské body. Byly jenom 3, ale byly a znamenaly 49.místo z 85 startujících. Pak přesedá na dvěstěpadesátku Yamahu, odjel 5 závodů, získal 12 bodů a v MČR obsadil 27.místo z 52 startujících. Při počtech startujících se mi v r.2013 tajil dech. Poprvé jsme se potkali osobně a vznikl nápad založit vlastní tým. Tento nápad se v zimě realizoval.


1996

Za těžkých porodních bolestí se dítě KRTZ narodilo a měli jsme vlastní racingový tým! V konečném hodnocení MČR 250ccm jsme obsadili nádherné 3.místo se 77 body a poprvé jsme vyjeli bednu: 2. byl v Mostě a 3. v Brně. a rázem se vědělo kdo je Radek Rous, kde jsou Kralice n/Osl. a co je KRTZ.


1997

Tým jsme sice měli, ale museli jsme se učit „fungovat“ jak uvnitř týmu, tak i směrem ven. Potýkali jsme se s technickými problémy, s financema a se spoustou jiných věcí. Nebyla to vydařená sezona a výsledkem bylo 5.místo v ČR s 51 body. Přesto jsme si splnili sen a na „divokou“ kartu startovali v GP ČR v Brně, kde Radek přijel 20.


1998

Motorka byla přes zimu repasována. V MMČR jsme startovali 5x a bylo z toho 1xH a 4x2.místo. Do výsledků to bylo 80 bodů a celkové 2.místo. Premiérou týmu byl start při ME v Mostě. Do cíle přijel 14. a získal první 2 body do ME. V konečné tabulce byl uveden na 42.místě a také jsme znovu startovali v brněnské GP a Radek byl 22.


1999

Yamaha byla vyměněna za Hondu a myslím si že to byl dobrý nápad. Výsledkem toho počinu bylo 2.místo v MMČR, tedy titul vícemistra se 101 body a pěti bednami 1x1., 3x2., 1x3.. Po loňské premiéře v ME jsme v této soutěži startovali v pěti závodech. Bylo z toho 13 bodů a 16.místo. GP ČR nám pokazila tech.závada a závod jsme nedojeli.


2000

Rok „blbec“. Vypadalo to jako u parašutistů, padali jsme, padali a padali pořád. První závod na Hungaroringu vyhrál, poprvé napřímo porazil Částku a Částka tatík to nemohl rozchodit! A pak to „bum“ začalo: BM, CB, MO a BM. a pak jsme to zabalili! MMČR to bylo 25 bodů a 10.místo. Podstatně lepší byla Evropa. Odjeli jsme 6 závodů, které přinesli celkové 14.místo. Při GP ČR v Brně dojel R. 24.


2001

Motocyklový pán Bůh nám vše špatné z loňska vynahradil. Radek poprvé vyjel titul mistra ČR. Získal 115 bodů za 3x1. a 2x2.místo. Další příjemnou premiérou byly stupně vítězů při ME ve Vallelunze, kde Radek dojel 3. V E nasbíral 28 bodů a v tabulce byl 11. V GP ČR jsme nestartovali.


2002

Zisk dalšího titulu mistra ČR. Ze 6ti závodů byl 4x1., 1x2. a 1xH (Pannonia). Titul Radek obhájil ziskem 120 bodů a byla „velká“ radost. Zadařilo se i v E, odjeli jsem 8 závodů se ziskem 53 bodů a konečné místo bylo 8. GP v Brně jsme pouze odtrénovali, ale v závodě jsme nestartovali. Po sobotním tréninku nám „dala sbohem“ elektronika a nebylo co řešit. Sezona špatná nebyla!


2003

Rok splněných přání, někdy až z říše snů! Radek znova obhájil titul mistra ČR vskutku nevídaným způsobem. Šest startů, 6x1.místo a 150 bodů, ale hlavně třetí titul v řadě! Super byla i E. Osm startů, 68 bodů a celkové 5.místo. Ale hlavně se odbyla „zlomová“část, rozhodující o dalším konání týmu KRTZ, potažmo Radka. Před GP ČR byla položena otázka zda startovat na „tom co je doma“ a závodit o třetí desítku, nebo si pronajmout „materiál“ se kterým lze jet o body. Vyhrála varianta č.2! Byl navázán kontakt s týmem Campetella Racing a pro GP v Brně připravena Aprilia 250RS. Hned v zahajovacích trénincích se Radek pohyboval v první desítce jezdců a nakonec v kvalifikaci obsadil 11.pozici časem 2:05,157 (tak rychle tam žádný z čs.jezdců se dvěpade nikdy nejel). Tento čas ho na startu postavil do 3.řady! Všichni čekali co bude po startu. Jenže zhruba po 10 sek.nám Radek „očekávání“ zrušil! Hned v 1.zatáčce „odložil“Aprilku do kačírku a očekávání bylo to tam. Ovšem oboustranný zájem o další spolupráci zůstal a toto bylo zúročeno při GP ve Valencii, kde na neznámé trati přijel Radek 15. a získal bod do mistrovství světa tř.250ccm. Sezona byla famózní: 3.titul mistra ČR, 5. v E a bod do klasifikace mistrovství světa.


2004

Skoro stejný „blbec“ jako r. 2000. Doma se nedařilo, 3 starty (1x1. a 2xH), tento „neúspěch“ nám v MMČR vynesl 25 bodů a 6.místo. V E taky nic moc i když líp než doma. Pět startů, čtyři uskutečněný a to takto: 2x bedna 1. ve Vallelunze a 3. Hungaroring. Pátý závod na chorvatském Grobniku „odnesla“ vichřice. Výsledkem v E bylo 45 bodů a 8.místo. Co říci ze „světa“. První dvě GP v Jerezu 19. a v LeMans 4. odjel v týmu Campetella Racing. Po Francii byla spolupráce ukončena. Nic moc se nedělo. V červenci přišla nabídka dojet zbytek sezony v týmu UGT Yamaha Kurz a Radek nastoupil do GP Británie a stal se stálým účastníkem mistr.světa. Byly sbírány zkušenosti z prostředí padocku, poznávány nové okruhy a navazovány kontakty. Do 15.místa nebyl nikde, nejlépe přijel v Brně 18.


2005

Radka si vyhlídli ze španělského týmu BGR Honda a Radek se stal „profesionálem“. Myslel jsem si, že to byla „šťastná svatba“, ale mýlil jsem se. Ze strany týmu nebyla dodržována smlouva, hlavně směrem k technickému zabezpečení. Radek získal do celkového hodnocení tř. 250Ccm 11 bodů a obsadil 24.místo. Nejlíp dojem 12. v Jerezu! Po sezoně nebyla ze strany Radka smlouva obnovena a spolupráce skončila.


2006

Nastala otázka: co dál? Po dlouhých úvahách byl schválen přechod do kategorie SSP 600. Byly zakoupeny dvě Yamahy YZF 6 R, upravený do SSP a čekalo se co se přechodem na čtyřtakty vyvrbí. Hned při prvním startu při ME ve Vallelunze přijel v italské konkurenci 9. a zdálo se, že není problém. Ale byl a hned po 2. závodě ME v Assenu, Radek devastačně havaroval a Yamaha přestala existovat. A aby se to moc nepletlo, tak druhá motorka nám při závodech v Mostě, po havárii shořela a rázem jsme neměli nic s čím by se dalo závodit! Nebyl to dobrý rok! V MMČR 1 start, 3.místo, 16 bodů a celkově 14. V E starty 3, bodů 18 a umístění 13. Když se nedaří, tak se nedaří!


2007

Do týmu přišel 2. pilot Michal Filla. Čekala se spolupráce mezi piloty, ale místo toho začala v týmu „fungovat“ rivalita a to nikdy není dobré! Michal měl pouze jednoho soupeře a to byl Radek. Michal je vynikající pilot, ale není týmový hráč! V MMČR dojeté 2 závody (1x1. a 1x3.) 41 bodů a 6.místo. Evropa jako přes kopírák 4 starty, 53 bodů a 4.místo. 4.místo celkově v E je dobrý výsledek!


2008

Skvělý rok po loňské mizérii. Plán manažera týmu p.Rouse seniora startovat ve dvou třídách, jak SSP, tak i v SST se ukázal jako „moudro“. Odjeto 24 závodů, 20x bedna (10x1., 5x2. a 5x3.). Radek získal v MMČR dva tituly (SSP a SST), v obou třídách se stal vítězem AAC a byl vyhlášen jako mistr Rakouska ve tř. SSP. Byl to rok snů korunovaný 5ti tituly.


2009

Další zkouška – přecházíme z „šestek“ do „litrových“ štoků. Na testování na Grobniku nastal šok, ale v dobrém. Z mohutnosti, výkonu a rychlosti Yamahy YZF 1. Startovali a dojeli jsme ve všech 6ti závodech, což znamenalo 94 bodů, 2.místo v MČR tedy titul vícemistra. Na seznamování s novou motorkou opět úspěšný rok.


2010

S jídlem roste chuť a bylo rozhodnuto, že ke štoku přibude SBK a budeme jezdit dvě třídy. Pokus se nezdařil. Radek, po havárii při 1.závodě na Hungaroringu, nebyl zdravotně v pořádku a už po Pannonii bylo jasné, že čeho je moc, toho je příliš a od června jsme jeli pouze SBK. V MMČR jsme odjeli 5 závodů, získali 94 bodů, 2.místo a opět titul vícemistra. V AAC taktéž 5 závodů, 56 bodů a 7.místo. Po „šalamounském“ rozhodnutí se dílo podařilo.


2011

Pouze 1 motorka ve specifikaci SBK a do týmu se opět vrátila radost z ježdění, klídek a pohoda. A bylo to znát! Vyjeli jsme 82 bodů, což znamenalo 1.místo v MMČR, tedy další titul. Přesto není nad čím jásat. Průměr startujících motorek v MČR byl neuvěřitelných 5,1 motorky na závod. Ale historie se neptá, titul je titul!


2012

Tento rok stál opravu za to! Do dění a organizace motocyklového sportu vstoupil „osvícený“ ministr Dobeš a rázem bylo všechno jinak. Umožnil p.Abrahámovi vytvořit vlastní motocyklový spolek, jako protiváhu AČR a touto touhou nikoliv po sportu, ale po penězích, které Dobeš rozděloval byla v pytli celá sezona! My jsme odjeli v MMČR pět závodů se ziskem 66 bodů, 2.místo a další titul vícemistra. Mistrem se stal Slovinec Camlek ziskem 67 bodů, díky tomu, že se z nepochopitelných důvodů do mistrovství ČR nezapočítávali body z Brna! Tímto rozhodnutím, Radka a tým okradli zmínění pánové o titul mistra ČR. V AAC jsme nasbírali 76 bodů a skončili 3..


2013

Tak jak loni „odešel“ sport, tak týmu letos „odešli“ sponzorské prostředky. Takže jsme odjeli dvojzávod na Pannoniaringu s výsledkem 2 starty, 2x2. a 7.místo v ČR. Pak jsme se sešli v Moravském sklípku v Šatově poklábosili, popili, někteří zamáčkli slzu a co dál? Nic, konec, finito!